ادبیات جهان

ترجمه

در این وبلاگ ترجمه ام از داستان های کوتاهِ مورد علاقه ام را قرار خواهم داد.

آخرین مطالب

پربیننده ترین مطالب

نویسندگان

politics

دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۵۲ ب.ظ

سیاست

نوشته‌ی ولادیمیر کازلوف

کشور: بلاروس



ولادیمیر کازلوف در 1972 در موگلیف، شهری صنعتی در شرقِ "جمهوری سوسیالیسیتی بلاروس شوروی" به دنیا آمد. سالهای کودکی و بزرگسالیِ کازلوف در حومه‌ی این شهر سپری شد و وی شاهد فروپاشیِ جماهیرِ شوروی و ظهورِ افسارگسیخته‌ی سرمایه‌داری بود. کازلوف فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ زبان‌شناسی‌ مینسک در بلاروس و دانشکده‌ی خبرنگاریِ دانشگاه ایندیانا در ایالات متحده است. تا کنون آثار متعدد داستانی و غیر داستانی به رشته‌ی تحریر در آورده و جوایز ادبی متعددی را از آن خود کرده است.

بخشی از داستان:

"
از خوابگاه بیرون می‌زنم. جین مشکی و کت چرم تنمه و یه شال‌گردنِ سفید- قرمز با راه‌راه‌های سفید هم انداختم گردنم. امروز علیه لوکاشنکو تظاهراته. تنها می‌رم. هم‌اتاقی‌هام نمی‌یان. روی تخت دراز کشیدن و روی سقف تف میندازن، چون پولی براشون نمونده ودکا بخرن. الدنگ‌ها.

تو خیابون از کنارِ یه مشت آدمِ کودنِ زهوار دررفته رد می‌شم. علاقه‌ای به سیاست یا هیچ‌چیز دیگه‌ای ندارن. به همین راضی‌ان که سوسیس بخرن و تا خرخره بخورن و بعد تمام شب جلوی تلویزیون بنشینن و سریال‌های احمقانه یا یه آشغال دیگه ببینن. البته نمی‌شه به این خاطر ایرادی هم بهشون گرفت."



لینک دانلود متن کامل



[1] Lukashenko

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">